Inställningar i Talex kassan

Ni kan redigera texten som visas på tack-sidan man kommer till efter att man har genomfört sin beställning. Det gör ni i admin > "Sidhanteraren" > "checkout_success". Vi har lagt in en standardtext där.

Om ni erbjuder faktura genom Klarna eller SveaWebPay kan ni aktivera personnummer så att kunderna bara behöver skriva in sitt personnummer och klicka på en knapp för att automatiskt få sina adressuppgifter ifyllda.
Ni kan i admin > "Inställningar & Design" > "Kunduppgifter" sätta Swedish personal number is required till "Nej" om ni inte kräver att kunderna ska ange personnummer.

Ni kan i admin > "Inställningar & Design" > "Kunduppgifter" aktivera SMS avisering och Mobiltelefon. Om ni har aktiverat "SMS avisering" kan kunderna kryssa i om de vill bi aviserade via SMS och om ni har satt "Mobiltelefon" till "Ja" måste kunden ange sitt mobiltelefonnummer om kunden vill ha SMS-avisering.

I admin > "Inställningar & Design" > "Min Butik" > "Välj att skapa konto eller inte" bestämma hur kunderna ska kunna skapa konto. 
Väljer ni "Choose" kan kunderna själva välja om de vill skapa konto eller inte, väljer ni "Must create account" måste kunderna skapa konto eller om ni väljer "Can not create account" kan kunderna inte skapa konto.

I admin > "Inställningar & Design" > "Kunduppgifter" sätter ni "Nyhetsbrevsprenumeration ibockad som standard" till "Ja" om ni vill att nyhetsbrevsrutan ska vara ikryssad som standard.


Läs det här om instruktionerna ovan inte stämmer i din butik

Ni kan redigera texten som visas på tack-sidan man kommer till efter att man har genomfört sin beställning. Det gör du ni i admin > Sid- och texthanteraren > checkout_success. Vi har lagt in en standardtext där.

Om ni erbjuder faktura genom Klarna eller SveaWebPay kan du aktivera personnummer så att kunderna bara behöver skriva in sitt personnummer och klicka på en knapp för att automatiskt få sina adressuppgifter ifyllda.
Ni kan i admin > Inställningar (eller Konfiguration) > Kunduppgifter (eller Customer details) sätta Swedish personal number is required till false om ni inte kräver att kunderna ska ange personnummer.

Ni kan i admin > Inställningar (eller Konfiguration) > Kunduppgifter (eller Customer details) aktivera SMS avisering och Mobiltelefon. Om ni har aktiverat SMS avisering kan kunderna kryssa i om de vill bi aviserade via sms och om ni har satt Mobiltelefon (eller Cellphone) till true måste kunden ange sitt mobiltelefonnummer om kunden vill ha SMS-avisering.

I admin > Inställningar (eller Konfiguration) > Snabbkassan (eller Fast Checkout) > Välj att skapa konto eller inte (eller Choose to create account or not) bestämma hur kunderna ska kunna skapa konto.
Väljer ni "Choose" kan kunderna själva välja om de vill skapa konto eller inte, väljer ni "Must create account" måste kunderna skapa konto eller om ni väljer "Can not create account" kan kunderna inte skapa konto.

I admin > Inställningar (eller Konfiguration) > Snabbkassan (eller Fast Checkout) > Acceptera villkor (eller Accept terms) välja hur ni vill att kunderna ska acceptera era villkor.
Väljer ni "text" innebär det att kunderna accepterar villkoren när de skickar sin order. En text ovanför skicka order-knappen talar om att kunden godkänner villkoren genom att klicka på knappen. I texten finns det en länk till era villkor.
Väljer ni "checkbox" måste kunderna bocka i en kryssruta att de godkänner era villkor. Jämte kryssrutan finns det en länk till era villkor.

I admin > Inställningar (eller Konfiguration) > Kunduppgifter (eller Customer Details) sätter du "Nyhetsbrevsprenumeration ibockad som standard" (eller Subscribe to newsletter checked by default) till "true" om du vill att nyhetsbrevsrutan ska vara ikryssad som standard.