Integrera nShift med Klarna Checkout

Lathund för att integrera nShift med Klarna Checkout.
Om ni har frågor eller funderingar, vänligen kontakta Klarnas support för ytterligare hjälp.

Uppgifter ni behöver från ert nShift-konto:

  • Fraktcheckout ID

Gå till Underhåll > Fraktcheckout, klicka därefter på ”Sök”. Era skapade fraktcheckouts listas där med sitt Fraktcheckout ID synligt.

En bild som visar text, skärmbild, Teckensnitt, programvara

Automatiskt genererad beskrivning

 

  • API ID
    Gå till Underhåll -> API-nycklar, klicka därefter på ”Sök”.  Era API-nycklar listas där. Klicka på ögat (Visa) till vänster.
    ”ID” är ditt API ID.

    En bild som visar text, skärmbild, Teckensnitt, programvara

Automatiskt genererad beskrivning
    En bild som visar text, programvara, Datorikon, Webbsida

Automatiskt genererad beskrivning

     
  • Hemligt API ID
    Samma steg som ovan. ”Hemligt ID” är ert hemliga API ID.

 


Logga nu in på Klarnas Merchant portal.
Gå till Logistik > Shipping Profiles.
Om ni inte redan har gjort det så skapar ni nu en profil och väljer ert Merchant ID.




När ni valt ett namn och ert Merchant Id kommer ni till följande sida:

Under ”Choose TMS” väljer ni ”Unifaun LIVE”.

I ”Identifier” ska ni använda uppgifterna från nShift på följande sätt:
API ID:t (Obs! Inte det hemliga) ska skrivas först och sedan ska Fraktcheckout ID:t skrivas. Det ska vara ett bindestreck mellan dessa.
Exempel:

A7GHY6UIJDVELK7F-006c9686-3154-5ff6-9d54-c15605689r14

I ”Key” skriver ni in det hemliga API ID:t.
Klicka därefter på Next.

 

Gå nu till Logistik > Active Profiles.

Klicka ”New country mapping”.

Där väljer ni ert Merchant id, det land tjänsten ska användas inom samt den profil ni skapade i stegen ovan.
 

Gå tillbaka till ”Shipping Profiles” och kontrollera att profilen ni skapat nu är aktiv.